Questions & answers

Q?

Als ik iets ben verloren in de taxi, wat kan ik dan doen?

A.

If you have lost or forgotten property you can easily contact us about it on 071-4090090.
In most cases we can easily return your properties.

Q?

Hebben de taxi’s een kinderzitje?

A.

No, but thats also not necessarily, taxi's have an exemption for this.
but, if you feel safer for your children to sit in a child seat you can always take your own seats with you.

Q?

Mag mijn kind alleen met een taxi reizen?

A.

A child is allow from its 9th birthday to travel alone in a taxi, To place your order we do need the name of the final destination, the name of the person who receives the child on arrival and telephone numbers of the persons concerned.

Q?

Mag ik een baby in een taxi vervoeren?

A.

Yes, but only if its with an adult.

Q?

Kan ik Taxi Jonker inschakelen voor vervoer tijdens mijn bruiloft?

A.

Yes thats possible, but please consult our sales team for a specific price and other options.

Q?

Kan ik Taxi Jonker inschakelen voor mijn verhuizing?

A.

No, Taxi Jonker only transports humans.

Q?

Kan ik een representatieve chauffeur met stropdas bestellen?

A.

All our drivers wear a 2-part suit with tie.

Q?

Kan ik een taxi bestellen met een vrouwelijke of juist mannelijke chauffeur?

A.

No, we cannot select our drivers that way.

Q?

Mag mijn huisdier mee in de taxi?

A.

Most of time, yes. But not always, please note it while request a quote. However, there is an exception for guide dogs. Guide dogs are always allowed them to travel with us.

Q?

Kan ik in mijn rolstoel in de taxi worden vervoerd?

A.

Yes, in our special wheelchair vans you can stay inside your wheelchair at all times.

Q?

Kan ik in mijn rolstoel in de taxi worden vervoerd?

A.

Ja dat kan. U dient dan een reservering te maken voor een rolstoelbus.

Q?

Kan ik mijn scootmobiel in de taxi meenemen?

A.

Yes that's a possibility, u need to book a wheelchair van in that case.

Q?

Kan ik een taxi van een bepaald merk bestellen?

A.

No, we only drive Mercedes-Benz or Audi.

Q?

Kan ik een taxi met een lage of hoge instap bestellen?

A.

Yes thats a possibility, please indicate that with your quote request.

Q?

Kan ik een taxi in een bepaalde kleur bestellen?

A.

No, that's not possible. Unless otherwise agreed.

Q?

Kan ik op rekening rijden?

A.

Yes, that is a possibility for individuals and businesses. If you want to drive on account you should get in touch with our administration who can help you with opening an account and sorting things out.

Q?

Kan ik een taxi vooruit betalen?

A.

Ja, you can do that at the driver or the administration of  Taxi Jonker.

Q?

Kan ik met buitenlands geld afrekenen?

A.

Our drivers accept euro's, dollars and pounds. If you want to pay using any of these currencies you should state that in the quote request.

Q?

Hebben de chauffeurs voldoende wisselgeld in de taxi?

A.

Yes, all drivers have enough change in their taxi.

Q?

Kan ik in de taxi met een pinpas betalen?

A.

Unfortunately, not yet. We are currently working on a system to accept debit card. We hope to start using it as soon as the end of October 2014.

Q?

Kan ik in de taxi met mijn creditcard betalen?

A.

Yes, in all taxis you can pay by credit card, except Diners Club.

Q?

Neemt de chauffeur de kortste of de snelste route?

A.

Our drivers automatically take the shortest route. During rush hour, or road construction, the driver can consult with you if the quickest route is a better alternative.

Q?

Mag ik bellen in een taxi?

A.

Yes you may, except if the drivers states that he or she has an objection to it.

Q?

Heeft de chauffeur een navigatiesysteem aan boord?

A.

Yes, almost all drivers have a navigation system on board. But they hardly use it because all of them have an extended knowledge of the roads.

Q?

Hoeveel personen mogen er in een taxi meerijden?

A.

In een sedan mogen 4 personen meerijden, en in een busje 5, 6, 7 of 8 personen.

Q?

Is er een prijsverschil tussen een sedan, stationwagen en/of busje?

A.

Sedans and station wagons drive under the same rate. For vans we have different rates. See our rates for more information.

Q?

Kan ik vooraf een vaste prijs afspreken?

A.

Yes. Basically every ride is driven on the meter. But if you want you can, at the time of boarding, make a price agreement with the driver. If the meter starts running this is no longer possible.

Q?

Hanteert Taxi Jonker een vast tarief voor ritten naar Schiphol?

A.

Yes, use a fixed rate for rides to the airport.

Q?

Kan ik in heel Nederland worden opgehaald?

A.

That's only possible if you drive on account. Do keep in mind the extra time it takes to drive to you.

Q?

Krijg ik een bevestiging na het reserveren van een taxi?

A.

Ja, als u bij ons een taxi reserveert sturen wij u een bevestiging via de mail of als u telefonisch een reservering heeft gemaakt krijg u direct te horen of u rit gereserveerd is.

Q?

Hoe lang is de wachttijd nadat ik een taxi heb besteld?

A.

The average waiting time is 10 to 15 minutes, during abnormal weather conditions, in the nightly hours, and during rush hour it can take a little longer.

Q?

Kan ik een taxi bij een treinstation reserveren?

A.

Yes, that's possible but we requests the address from you to make sure we drive to where you want us to be.

Q?

Hoe weet ik of mijn reservering is verwerkt?

A.

If you can always check this by calling 071-4090090 but most of the time you get a confirmation by e mail or telephone immediately when you book

Q?

Kan ik een taxi voor een bepaald tijdstip reserveren?

A.

Yes, you can book a taxi for any time of day.

Q?

Welke gegevens moet ik doorgeven bij mijn reservering?

A.

Always keep street name and number ready. Then we can make sure you're being helped fast and without troubles.