Vragen & Antwoorden

Q?

Welke gegevens moet ik doorgeven bij mijn reservering?

A.

Hou in elk geval straatnaam en huisnummer gereed. Dan kunnen we u snel van dienst zijn.

Q?

Kan ik een taxi voor een bepaald tijdstip reserveren?

A.

Ja, u kunt voor ieder tijdstip van de dag een taxi reserveren.

Q?

Hoe weet ik of mijn reservering is verwerkt?

A.

Als u geen bevestiging via email of direct telefonisch bij u reservering kunt u dit altijd navragen bij de centrale door te bellen naar 071-4090090

Q?

Kan ik een taxi bij een treinstation reserveren?

A.

Ja, dat kan, maar alleen als u een specifiek adres + huisnummer kunt opgeven.

Q?

Hoe lang is de wachttijd nadat ik een taxi heb besteld?

A.

De gemiddelde wachttijd is 10 á 15 minuten. Bij abnormale weersomstandigheden, in de nachtelijke uren, en tijdens de spits kan het iets langer duren.

Q?

Krijg ik een bevestiging na het reserveren van een taxi?

A.

Ja, als u bij ons een taxi reserveert sturen wij u een bevestiging via de mail of als u telefonisch een reservering heeft gemaakt krijg u direct te horen of u rit gereserveerd is.

Q?

Kan ik in heel Nederland worden opgehaald?

A.

Dat kan alleen als u op rekening rijdt. Houd wel rekening met een langere aanrijtijd.

Q?

Hanteert Taxi Jonker een vast tarief voor ritten naar Schiphol?

A.

Ja we hanteren een vast tarief voor uw schiphol rit

Q?

Kan ik vooraf een vaste prijs afspreken?

A.

Ja. In principe wordt elke rit gereden op de meter. Maar als u wilt kunt u op het moment van instappen een prijsafspraak maken met de chauffeur. Als de meter eenmaal loopt is dit niet meer mogelijk.

Q?

Is er een prijsverschil tussen een sedan, stationwagen en/of busje?

A.

Sedans en stationwagens vallen onder hetzelfde tarief. Voor busjes gelden andere prijzen. Zie hiervoor onze tarieven.

Q?

Hoeveel personen mogen er in een taxi meerijden?

A.

In a sedan may ride four persons, and in a bus 5, 6, 7 or 8 people.

Q?

Heeft de chauffeur een navigatiesysteem aan boord?

A.

Ja, bijna alle chauffeurs hebben een navigatiesysteem in hun auto. Zij beschikken echter ook over een zeer goede stratenkennis, en hebben het systeem vaak niet of nauwelijks nodig.

Q?

Mag ik bellen in een taxi?

A.

Ja, tenzij de chauffeur aangeeft dat hij of zij hier bezwaar tegen heeft.

Q?

Neemt de chauffeur de kortste of de snelste route?

A.

Onze chauffeur rijdt automatisch de kortste route. Tijdens de spits of wegopbrekingen kan de chauffeur met u overleggen of de snelste route ook een optie is.

Q?

Kan ik in de taxi met mijn creditcard betalen?

A.

Ja, in alle taxi’s kunt u met creditcard betalen, uitgezonderd Diners Club.

Q?

Kan ik in de taxi met een pinpas betalen?

A.

Helaas kunt u nog niet met uw pinpas in een taxi betalen. Wij zijn momenteel bezig met dit systeem en hopen dit rond oktober 2014 in te kunnen voeren.

Q?

Hebben de chauffeurs voldoende wisselgeld in de taxi?

A.

Ja, alle chauffeurs beschikken over voldoende wisselgeld.

Q?

Kan ik met buitenlands geld afrekenen?

A.

Onze chauffeurs accepteren over het algemeen Amerikaanse dollars en Engelse ponden. Wilt u met een van deze valuta betalen, geef dit dan aan bij uw bestelling.

Q?

Kan ik een taxi vooruit betalen?

A.

Ja, dat kan bij de chauffeur of via de administratie van Taxi Jonker.

Q?

Kan ik op rekening rijden?

A.

Ja, dat kan. Dit geldt voor zowel particulieren als bedrijven. Wilt u bij Taxi Jonker op rekening rijden, neem dan contact op met de administratie zij kunnen u verder helpen om een rekening te openen.

Q?

Kan ik een taxi in een bepaalde kleur bestellen?

A.

Nee, dat is niet mogelijk. Mits anders overeengekomen

Q?

Kan ik een taxi met een lage of hoge instap bestellen?

A.

Ja, dat kan. Geef dit alstublieft aan bij uw bestelling.

Q?

Kan ik een taxi van een bepaald merk bestellen?

A.

Nee, we rijden uitsluitend Mercedes Benz of Audi.

Q?

Kan ik mijn scootmobiel in de taxi meenemen?

A.

Ja dat kan, dan dient u een reservering te maken voor een rolstoelbus.

Q?

Kan ik in mijn rolstoel in de taxi worden vervoerd?

A.

Ja dat kan. U dient dan een reservering te maken voor een rolstoelbus.

Q?

Kan ik in mijn rolstoel in de taxi worden vervoerd?

A.

Ja, u kunt in de taxi in uw rolstoel blijven zitten.

Q?

Mag mijn huisdier mee in de taxi?

A.

Meestal wel, maar niet altijd. Geef het in elk geval aan bij uw bestelling. Er is echter wel een uitzondering voor blindengeleidehonden. Blindengeleidehonden mogen bij ons altijd mee reizen.

Q?

Kan ik een taxi bestellen met een vrouwelijke of juist mannelijke chauffeur?

A.

Nee, wij kunnen onze chauffeurs niet op die manier selecteren.

Q?

Kan ik een representatieve chauffeur met stropdas bestellen?

A.

Al onze chauffeurs lopen in een 2-delig kostuum met stropdas.

Q?

Kan ik Taxi Jonker inschakelen voor mijn verhuizing?

A.

Nee, Taxi Jonker vervoert uitsluitend personen!

Q?

Kan ik Taxi Jonker inschakelen voor vervoer tijdens mijn bruiloft?

A.

Ja dat kan, overlegt u dit met onze centrale voor een specifieke prijs voor de rit.

Q?

Mag ik een baby in een taxi vervoeren?

A.

Ja, maar alleen als er ook een volwassene mee gaat.

Q?

Mag mijn kind alleen met een taxi reizen?

A.

Een kind mag vanaf 9 jaar zelfstandig met een taxi reizen. Vermeld bij uw bestelling wel de eindbestemming, de naam van de persoon die het kind bij aankomst opvangt en telefoonnummers van de betrokken personen.

Q?

Hebben de taxi’s een kinderzitje?

A.

Nee, maar dat is ook niet nodig: taxi’s hebben hier een ontheffing voor. Mocht het u toch een veiliger gevoel geven, dan kunt u zelf een kinderzitje meenemen.

Q?

Als ik iets ben verloren in de taxi, wat kan ik dan doen?

A.

Als u eigendommen bent verloren of vergeten in een van onze taxi neemt u dan telefonisch contact op met onze centrale op 071-4090090. In de meeste gevallen kunnen we uw eigendom eenvoudig bij u terugbrengen.